Filters

Workout

and stay fit

  1. FAQs

Inloggen


Login met je Mijn OneFit account
Onthouden
Log in









GET ACTIVE, STAY FIT

FAQ'S

Hier vind je de meestgestelde vragen over OneFit. Graag informeren we onze leden zo duidelijk mogelijk over alle ins en outs van het OneFit membership.

Direct naar:
  1. Starten met OneFit
  2. Waar kan ik sporten en hoe vaak?
  3. Duur van het abonnement
  4. Online lessen reserveren
  5. Het abonnement pauzeren of stopzetten
  6. De OneFit app
  7. In welke steden kan ik OneFit gebruiken?
Wat is OneFit?
  1. OneFit Unlimited is een maandabonnement waarmee je toegang krijgt tot de beste gyms en studio's in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Er zijn wekelijks duizenden lessen en trainingen beschikbaar voor OneFit-members: yoga, fitness, boksen, zwemmen, pilates, dance, bootcamp, crossfit en nog veel meer. Zo train je met meer afwisseling, motivatie en resultaat!
  2. Je regelt bij OneFit alles online; van je aanmelding tot het reserveren van lessen. Je kunt vooruit plannen en zo je eigen schema maken. Ook het stopzetten van je abonnement voor korte of langere tijd doe je gewoon online in je eigen account.
Kosten
  1. Je betaalt voor OneFit Unlimited € 59,- per maand. Er zijn geen inschrijfkosten. De OneFit app is gratis te downloaden. Alle aangeboden locaties en lessen zijn inbegrepen in het abonnement, je hoeft dus nooit een toeslag te betalen.
  2. Als je een les gereserveerd hebt en je komt niet opdagen dan brengen we € 10,- annuleringskosten in rekening, dit geldt natuurlijk niet als je de reservering tijdig hebt geannuleerd. (meer informatie over reserveren en annuleren)
  3. Extra diensten op de locaties zoals gebruik van zonnebank, consumpties, handdoekenservice en personal training zijn alleen inbegrepen als dit uitdrukkelijk vermeld wordt op OneFit.nl.
Duur van het abonnement
  1. Je OneFit abonnement loopt altijd 30 dagen. Als je wil blijven sporten met OneFit dan hoef je niets te doen, we verlengen je abonnement dan steeds met 30 dagen. Er is geen minimale abonnementsduur, je zit dus nooit langer dan 30 dagen vast aan je abonnement. Je abonnement gaat direct in nadat we je betaling hebben ontvangen. Bestel je na 22.00u dan gaat het abonnement de dag erna in. Wil je later beginnen, stuur dan na aanmelding direct een maitje naar info@onefit.nl met daarin je gewenste startdatum. Wij passen het dan direct voor je aan. In je online account kun je de looptijd en de verlengingsdata van jouw abonnement terugvinden.
Waar kan ik sporten en hoe vaak?
  1. Je kunt alle locaties en lessen in het netwerk bezoeken. Er komen regelmatig nieuwe locaties en lessen bij en er vallen er ook wel eens een paar af. De meest actuele informatie vind je altijd op onze website.
  2. Je mag bij iedere deelnemende club, studio of organisatie tot 4x per maand gaan sporten. In je account kun je zien hoe vaak je nog kunt gaan in de lopende periode. Let op dat ook (toekomstige) reserveringen in een periode meetellen voor het totaal. Begint er een nieuwe periode dan kun je alle locaties weer 4x bezoeken.
  3. Per dag kun je maximaal twee maal gebruik maken van OneFit. Let op: dit moeten wel verschillende locaties zijn.
  4. In de meeste gevallen bieden we het volledige lesrooster aan. Het komt echter voor dat bepaalde lessen vrijwel altijd vol zijn, deze kunnen we niet of zeer beperkt aanbieden.
Starten met OneFit
  1. Registreer en betaal eenvoudig via de website.
  2. Bestel je in het weekend (vanaf vrijdag 17.00 uur) dan ontvang je je bestelling op dinsdag. Je membercard is geldig vanaf de afleverdag.
  3. Download de OneFit app en je kunt direct online lessen reserveren.
  4. Inchecken op locatie doe je eenvoudig met de app. Sporten zonder een geldig check-in bewijs is niet mogelijk. Wordt er toegang verleend door de locatie dan is dit op eigen risico.
Hoe werkt je OneFit membership?
  1. Je OneFit membership is strikt persoonlijk. Op locatie check je eenvoudig in via de OneFit app. Je dient altijd de bevestiging van de check-in te tonen aan de locatie. Bij lessen die niet op een vaste locatie plaatsvinden, zoals bijvoorbeeld outdoor workouts, word je automatisch ingecheckt.
  2. Bij vragen over het gebruik van de app kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Je abonnement pauzeren of stopzetten
  1. Na iedere periode van 30 dagen kun je je abonnement pauzeren. Dit doe je door uiterlijk 10 dagen voor het aflopen van de lopende periode in je account je abonnement 'uit' te zetten. Je kunt dan nog tot einde van de looptijd je abonnement gebruiken. Op de verlengingsdatum schakelen we dan je abonnnement uit en ook de incasso voor nieuwe periodes wordt stopgezet.
  2. Je kunt je abonnement op ieder gewenst moment weer aanzetten in je account. Je OneFit membership is dan per direct weer te gebruiken. Er wordt een nieuwe maandtermijn afgeschreven van je bankrekening of creditcard.
  3. Indien je je volledig wil laten uitschrijven neem dan contact op met onze klantenservice.
Betalingen
  1. Je betaalt de eerste maand van je OneFit abonnement online met iDeal of creditcard. Daarmee geef je ook toestemming om volgende periodes automatisch te laten incasseren van je bankrekening (als je met iDeal betaalt) of creditcard. Als je je abonnement wilt laten doorlopen dan hoef je dus niets te doen. Wil je geen nieuwe maand starten dan kun je je abonnement stopzetten.
  2. Indien de betaling voor een volgende periode via je bank of creditcard mislukt dan ontvang je hiervan per email bericht. Je moet dan zelf voor betaling zorgdragen door in je account bij 'mijn facturen' via de betaallink de openstaande maand te betalen.
  3. Als er een nieuwe periode is gestart dan ben je verplicht tot betaling.
  4. In je account vind je per periode een factuur voor de abonnementskosten.
Online lessen reserveren
  1. Om online een les of training te reserveren via OneFit.nl moet je ingelogd zijn en beschikken over een geldig abonnement. De meeste lessen kun je boeken tot 2 uur voor aanvang. Bij sommige aanbieders moet je langer vooraf boeken. Je kunt lessen tot 4 weken vooruit reserveren.
  2. Het reserveren van een les is niet verplicht. Bij veel locaties kun je ook ter plaatse nog reserveren voor een les, beschikbaarheid is dan echter niet gegarandeerd.
  3. Indien bij een les vermeld wordt dat 'reserveren verplicht' is dan kun je hier niet naartoe zonder eerst online te reserveren.
  4. Bij sommige aanbieders is het niet mogelijk een plaats te reserveren omdat men werkt volgens 'first come, first served' , het is dan aan te raden om tijdig aanwezig te zijn.
  5. Zorg dat je altijd minimaal 10 minuten voor aanvang van de les op de locatie bent. Te laat komen is erg hinderlijk voor de docent en de andere deelnemers. In sommige gevallen krijg je na aanvang van de les geen toegang meer.
Je online reservering annuleren
  1. Als je een les gereserveerd hebt dan word je ook verwacht. Kun je niet komen dan is er tot 2 uur voor aanvang de mogelijkheid om online te annuleren. Let op: bij sommige locaties wordt een annuleringsperiode van 8 uur voor aanvang van de les gehanteerd. Dit omdat dit vaak kleine studio's zijn met een zeer beperkt aantal plekken. Dus annuleer op tijd. Doe je dit niet dan worden er € 10,- annuleringskosten in rekening gebracht. Dit doen we natuurlijk liever niet, maar deze regel is noodzakelijk om lesplaatsen voor OneFit members te kunnen garanderen. Als je annuleringskosten moet betalen dan wordt de mogelijkheid om nieuwe lessen te reserveren tijdelijk geblokkeerd. Zodra je de annuleringskosten hebt voldaan krijg je weer toegang tot het reserveringssysteem.
Hoe vind ik een geschikte les?
  1. Het niveau van de lessen wordt bij de lesinformatie weergegeven. Veel lessen zijn voor alle niveaus toegankelijk. Lessen voor gevorderden kun je echt alleen volgen indien je voldoende ervaring hebt. Heb je nog geen ervaring kijk dan zeker ook naar de lessen voor beginners, je krijgt dan extra uitleg en begeleiding.
  2. De vermelding 'intensiteit' geeft de zwaarte van de les aan. Zonder goede basisconditie is het niet verstandig om een zeer intensieve les te volgen. In geval van twijfel is het altijd raadzaam om ter plaatse advies te vragen.
  3. Meer informatie over de leservaringen van andere OneFitters lees je in de reviews. Een uitstekend middel om er achter te komen hoe een les echt is. Na iedere les of training op een locatie krijg je de gelegenheid om deze te beoordelen. We sturen je hiervoor een mail. Help ons de kwaliteit van ons netwerk hoog te houden en deel je ervaring middels een review.
  4. Alle locaties die door OneFit worden aangeboden zijn door ons persoonlijk bezocht. We bieden alleen locaties en lessen van goede kwaliteit aan. Als je een mindere ervaring hebt dan vragen we je uitdrukkelijk deze met ons te delen.
Ziekte / blessures
  1. Als je door een blessure of ziekte langere tijd niet kunt sporten dan adviseren we je abonnement direct stop te zetten zodat je niet onnodig kosten maakt. Restitutie van niet gebruikte dagen is niet mogelijk.
Bedrijfsfitnessregeling
  1. Wil jij goedkoper sporten bij OneFit? Dat kan via je werkgever. Het fiscale voordeel kan oplopen tot 52% en als je werkgever ook nog een gedeelte bijdraagt is het helemaal aantrekkelijk.
  2. Voor meer informatie over sporten via je werkgever neem je contact op met Léon Janssen via leon@onefit.nl of 06-14788061.
De OneFit app
  1. Met de OneFit app reserveer je eenvoudig lessen. Vervolgens check je in op de locatie en toon je de bevestiging aan de medewerker. Let op: inchecken kan vanaf een half uur voor de start van de les tot 5 minuten na aanvang van de les.
In welke steden kan ik OneFit gebruiken?
  1. Je kunt met je OneFit membership sporten in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam.
Nog vragen?
  1. Staat het antwoord wat je zoekt hier niet bij neem dan contact op met onze klantenservice.